Teejuht digi- ja sisuturunduses. Veebiteenused

Teejuht ettevõtte edukaks esitlemiseks ja klientide lummamiseks digitaalmaailmas.

Digi- ja sisuturundus on tänapäeva ärimaailmas ülioluline. See võimaldab ettevõtetel jõuda oma sihtrühmani ja luua nendega tähenduslikke suhteid läbi veebi ja sotsiaalmeedia. Üks võimsamaid vahendeid, mida ettevõtted saavad kasutada, on veebileht või e-pood koos läbimõeldud sisu ja turundusstrateegiatega. Olles ise sisu- ja digiturundaja, professionaalne fotogaaf, siis selles artiklis annan ülevaate, kuidas alustada digitaalset sisuturundust ja luua edukas veebikeskkond, mis köidab kliente ning aitab kasvatada müüki.

Nõu annab digi- ja sisuturunduse, veebi ning fotograafia ekspert Tarvo Alev

1. Digitaalse sisuturunduse olulisus

Digitaalne sisuturundus on turundusstrateegia, mis keskendub väärtusliku ja asjakohase sisu loomisele ning jagamisele, et meelitada ja hoida klientide tähelepanu ning luua nendega pikaajalisi suhteid. See hõlmab mitmeid platvorme ja kanaleid, sealhulgas veebilehti, sotsiaalmeediat, e-kirju, professionaalset foto- ja videomaterjali ning rohkemgi.

2. Alustamine õigete sammudega

Koduleht: Koduleht on teie ettevõtte digitaalne visiitkaart. See peab olema kaasaegne, visuaalselt atraktiivne, väga kasutaja- ja SEO-sõbralik, et aidata potentsiaalsetel klientidel leida teid otsingumootoritest. E-poe puhul peavad tooted väga hästi esile tulema, tootepildid tehtud professionaalselt ja pidevalt välja tooma soodustooteid või eripakkumisi, mis koheselt köidavad klientide pilku.

Sotsiaalmeedia: Facebooki leht, Instagrami konto, TikToki konto, YouTube kanal jne, kus saate regulaarselt jagada sisu ja suhelda oma sihtrühmaga. Sotsiaalmeedia on võimas turunduslik tööriist, kui seda oskuslikult kasutada. Näiteks Facebookis on kümneid erinevaid gruppe, kus on koos tuhandeid inimesi, kellele saate oma tooteid või teenuseid tutvustada.

Kodulehe SEO: Optimeerige oma kodulehte otsingumootorite jaoks, et suurendada leitavust ja tõsta oma ettevõtte nähtavust. See tähendab õigeid märksõnu, fraase, pealkirju, sisutekstide sihipärast koostamist ja pidevat täiendamist, piltide pealkirju jpm.

Kaunid pildid: Olles ise professionaalne fotograaf ja omades fotostuudiot saan kindlalt väita, et üks pilt ütlebki ka päriselt rohkem, kui tuhat sõna. Kaunid, professionaalsed ja isikupärased fotod köidavad alati külastajate tähelepanu ja annavad väga hea ülevaate pakutavatest toodetest või teenustest.

Postitused ja artiklid: Looge regulaarselt sisu, mis pakub väärtust teie sihtrühmale, olgu selleks siis tootejuhendid, kasulikud näpunäited või huvitavad artiklid.

3. E-poe loomine ja haldamine

Toodete esitlemine: Oluline on luua e-pood, kus tooted on hästi esitletud, sealhulgas professionaalsed, kvaliteetsed ja atraktiivsed tootepildid ning selged kirjeldused.

Tellimuste vastuvõtmine: Võimaldage klientidel mugavalt tooteid veebist tellida. Algul võite teha toodete tellimise ilma makselahenduseta, sest see tõstab klientides turvatunnet kui nad ei pea koheselt reaalselt raha välja andma ja saavad esmalt müüjalt vastuse, et tellimus on kätte saadud ja kogu protsess reaalselt toimib. Kui olete saavutanud rohkem tuntust, siis lisada ka automatiseeritud makselahendused.

Läbimõeldud sisu: Lisage e-poele pidevalt uut sisu, nagu tootearvustused, juhendid või blogipostitused, et hoida klientide huvi üleval ja parandada otsingumootoris leitavust.

SEO ja kaunid pildid: Optimeerige e-poodi SEO jaoks ning kasutage kvaliteetseid tootepilte, et suurendada konversioonimäärasid ja müüki.

4. Kliendisuhete Hoidmine

E-mailing List: Koguge klientide e-posti aadresse ja looge e-kirjade loend, et saata neile regulaarselt kasulikku sisu, eksklusiivseid pakkumisi ja teavet uute toodete kohta.

Püsiklientide soodustused: Pakkuge püsiklientidele eripakkumisi ja soodustusi, et näidata nende lojaalsust ja motiveerida neid rohkem ostma.

Püsiklientidele kasutajakonto e-poele, kus nad näevad oma varasemaid tellimusi, oma soodustusi ja koguvad punkte igalt järgnevalt tellimuselt.

Kokkuvõte

Digitaalne sisuturundus on võimas vahend ettevõtetele nende veebipõhise kohaloleku tugevdamiseks ja klientidega tähenduslike suhete loomiseks. Õigesti rakendades ja jälgides neid samme oma veebikeskkonna loomisel ja haldamisel saate suurendada oma ettevõtte nähtavust, meelitada rohkem kliente ning suurendada müüki ja kasumit.

Kui Teil endal aga jääb puudu ajast, teadmistest või oskustest, siis võtke julgelt ühendust, sest minul on üle 20 aasta pikkune kogemus selles valdkonnas ja aitan Teid rõõmuga. Nii sisutekstide loomisel, professionaalsete piltidega, veebilahenduse loomise ja kogu ülejäänud digi- ja sisuturundusega.

Vaata rohkem –>  Tarvo Alev Digi- ja Sisuturunduswww.digijasisu.ee

kodumaised turundusteenused, digiturundus, artiklid

Kodumaised.ee – põnevad lood ja pildid kodumaistest ettevõtlusest, nende tegevustest, toodetest ja teenustest. 

Tänane Eesti ettevõtluskeskkond on viimaste aastatega oluliselt muutunud. Kui algselt mõjutas turgu tugevalt koroonaga seotud piirangud, siis sellele järgnes koheselt sõda Ukrainas ja mõlema perioodi jooksul kasvasid oluliselt energiate hinnad. Väga keeruliseks on läinud just väikestel ettevõtjatel, sest tegevuskulud on väga palju kasvanud ja samal ajal turundus- ja reklaamivõimalused kahanenud oluliselt. Keeruline on oma teenuste, toodete ja sõnumitega jõuda klientideni. Olen ise ettevõtlusega seotud juba eelmise sajandi lõpust ja olnud tegev mitmes IT ja turundusvaldkonna ettevõttes, loonud oma fotostuudio (Tarvo Alev Fotostuudio) ja aidanud mitmeid ettevõtteid erinevate IT, reklaami- ja turundusteemadega.

Seetõttu olen igati teadlik, mis turul toimub ning näinud väga lähedalt, kuidas ettevõtjad on tänaseks raskustes. Olgu selleks siis väikesed perefirmad, majutusasutused, käsitööd pakkuvad või mistahes muude teenuste ja toodetega tegelevad ettevõtted, siis kõikidel on üsna sarnane mure – kuidas jääda ellu ning oma tooteid/teenuseid paremini turundada ja turustada.

Seisma jäänud blogileht vajas uut väljundit ja hingamist

Olen tänaseks viis aastat vahelduva eduga kirjutanud oma blogi, mille sisu on ka aastate jooksul üsna palju muutunud ja selle fookus kõikunud vastavalt sellele, mis mu elus on oluline olnud või millele olen pidanud tähtsaks tähelepanu osutada. Küll aga viimasel aastal on blogi seisnud ja pole seal enam midagi kirjutanud. Ühelt poolt oli ka seni tehtu juba end ammendanud ja pikemat aega olen mõtisklenud, mida selle keskkonnaga ette võtta.

Ühel hetkel hakkaski peas idanema idee luua keskkond, millega saaksin aidata kaasa meie ettevõtluskeskkonna parandamisele ja pakkuda just seda kõike, mida ise kõige paremini valdan – kirjutamine, turundamine, fotograafia. Ühelt poolt saan aidata teisi ettevõtjaid ja samal ajal üles ehitada enda väikese ettevõtmise tehes just seda, mis mul endal silmad särama paneb.

Facebooki leht asub aadressil: https://www.facebook.com/kodumaised
Hakka kindlasti lehte jälgima, sest üsna peatselt on seal juba rohkelt lugemist ja vaatamist.

Kodumaised.ee on Eesti parimate tegijate lood

Kodumaised.ee on uus internetikeskkond, mis koosneb esialgu veebiportaalist ja samanimelisest Facebooki lehest, kus avaldame erinevate ettevõtjate lugusid, pilte ja kampaaniaid. Meie facebooki lehel on tänaseks üle 10 000 aktiivse jälgija ja sealt kaudu on juba lihtsam jõuda potentsiaalsete klientideni.

Esimeses etapis on plaanis kirjutada ettevõtjatest, nende teenustest ja toodete valmimisest sisukad ja põnevad lood, mille juurde loon kaunid fotod, mis juba ise räägivad suure osa loost – on ju teada, et üks pilt ütleb enam, kui tuhat sõna. Veebiportaali juures on ka võimalus liituda e-maili listiga, mille kaudu on veel üks kanal, kuidas saab jõuda juba personaalsema kontaktini. E-maili listiga on võimalus lihtsalt liituda ja samas ka lihtne välja astuda – seega ei ole vaja karta, et e-posti aadressile tuleb ebasoovitat sisu. Saadame sinna lugude kokkuvõtteid ja vahel ka projekti tutvustavat infot.

Oma loodavates lugudes ei soovi siiski kirjutada kuivasid ja igavaid reklaamartikleid, vaid pigem sisukaid ja põnevaid lugusid, mille kaudu välja tuua ettevõtjate ja nende ettevõtmiste tegelikku sisu, kirjeldada, miks ja kuidas on nad oma tegevuse juurde jõudnud ning milliseid tagasilööke saanud, kuid kindlasti ka seda, mis pakub neile selle tegevuse juures kõige enam rõõmu ja milliseid positiivseid elamusi on kogenud.

Tulevikuplaanid ja edasised sammud

Ideid on hetkel palju, kuid nagu siin elus ikka, siis tuleb edasi liikuda samm-sammu haaval, sest kõike korraga lihtsalt ei jõua. Hetkel ongi käsil esimene etapp, milleks on projekti käivitamine ja esmase tuntuse kogumine. Loodan jõuda oma tegevusega ettevõtjate huviorbiiti ja luua teenust, mis on ka neile reaalselt kasulik ja tulutoov.

Sealt edasi on rohkelt mõtteid ja arendusplaane, mida esialgu ei tahaks veel väga avalikult välja tuua, sest ühelt poolt võtaks see ära põnevuse ja teiselt poolt ei tahaks jagada lubadusi, mille täitmise osas esialgu veel 100% kindlalt ei julge veksleid välja jagada, kas, millal ja kuidas need realiseeruvad. Iga asi omal ajal.

Iga inimene saab anda oma panuse ja seeläbi aidata kõiki teisi

Oleme näinud viimastel aastatel rohkelt silte sõnadega „hoolime“ ja „aitame“ ning selle käigus ongi ka reaalselt aidatud ja ka hoolitud, kuid selle käigus on siiski väga paljud jäänud ka abita. Läbi kodumaised.ee projekti saab igaüks kaasa aidata ainuüksi seeläbi, et hakkab meie lugude lugejaks ning levitab ja jagab lugusid ka edasi.

Majandus on kui ühtne süsteem, kus kõik on omavahel seotud. Kui ühel hakkab paremini minema, siis sellest saavad osa ka mitmed teised. Kõige olulisem meie väikeses riigis ongi just see omade toetamine ja aitamine – mida rohkem on toimetulevaid väikeseid ettevõtteid, kes suudavad pakkuda tööd ja sissetulekut inimestele, kus kapital jääb Eestisse, siis seda kindlam on ka siinse majanduse püsima jäämine. Näiteks 2022. aastal olid Eestis 95% ettevõtetest, kus töötajate arv alla kümne. Selliseid ettevõtteid oli üle 140 000. Sellest lähtuvalt on just sellised väikesed ettevõtted reaalselt ka kõige suuremad tööandjad Eestis.